Gamtamokslinio ugdymo diena „Aš – Žemės  vaikas“

Kovo 22 dieną Šiaulių Dainų progimnazijoje vyko 1 – 4 klasių gamtamokslinio ugdymo diena ,,Aš – Žemės vaikas”. Pirmųjų klasių mokiniai žiūrėjo mokomuosius filmus apie vandens išteklių taupymą, vandens taršą. Mažieji aiškinosi, kodėl ir kaip reikia rūšiuoti atliekas, sprendė kryžiažodžius gamtosaugos tema. Po mokomojo filmo, susipažinę su mažaisiais draugais giesmininkais, pirmokai atliko praktinę kūrybinę užduotį. Jie iš popieriaus atliekų gamino pelėdas, papūgas ir drugelius.

Antrųjų klasių mokiniai susitiko su Tytuvėnų regioninio parko vyriausiąja specialiste Renata Tarbūniene. Specialistė supažindino su Lietuvos paukščiais, skatino atpažinti jų giesmeles. Mokiniai dalyvavo bendroje viktorinoje „Aš – Žemės vaikas“, jie kūrė ir sudarė akrostichus, surengė piešinių parodėlę. Anglų kalbos mokytojos organizavo edukaciją apie Žemę, augalus ir gyvūnus anglų kalba. Šiose veiklose drauge su mūsų progimnazijos mokiniais dalyvavo ir Kauno rajono Karmėlavos Balio Buračo gimnazijos 2a klasės mokiniai su mokytoja Daiva Klizaite.

 Trečiokai savo veiklą pradėjo  filmukų ir skaidrių ,,Gelbėkite – planeta pavojuje!” peržiūra. Mokinius pradžiugino Vilniaus Lėlių teatro spektaklis ,,Čipolinas”. Po spektaklio ugdytiniai išsiaiškino, kad visose daržovėse gausu vitaminų, mineralų ir ląstelienos. Po pertraukėlės mokiniai „apsilankė“ kūrybinėse dirbtuvėse, kur pasigamino “Žeminuką”. Mokiniai prisiminė kaip rūšiuoti antrines atliekas, pasitikrino savo žinias Zoologijos muziejaus viktorinoje, skirtoje jauniesiems gamtos draugams ,,Ar pažįsti Lietuvos gyvūnus?”

Ketvirtųjų klasių mokiniai savo veiklas pradėjo nuo virtualaus spektaklio peržiūros. Jie  taip pat stebėjo šiuolaikiškai interpretuotą Vilniaus „Lėlės“ teatro spektaklį „Čipolinas“, kuriame  pateikiama linksma istorija apie daržoves, kovojančias tarpusavyje dėl geresnių augimo sąlygų ir naudos žmogui. Mokiniai dalyvavo STEAM veikloje, siekiant užsiauginti svogūnų laiškų skirtingomis sąlygomis.  Jie sukūrė svogūnų laiškų stebėjimo dienoraštį, kurio pagalba dar keletą savaičių stebės augalų augimą,  analizuos ir sistemins  gautus  duomenis bei vėliau kūrybiškai juos pateiks klasės draugams. Ugdytiniai aptarė ir pavasario ženklus gamtoje, piešė „Žemės dienos“ simbolius, primenančius kaip svarbu tvarkingai ir tvariai gyventi, siekiant išsaugoti žemės išteklius. Jie, vadovaujami muzikos mokytojos,  stebėjo miuziklą, kuriame susiduria du pasauliai – vanduo (mistinės būtybės) ir žemė (žmonės). Veiklos pabaigoje, atlikdami interaktyvią užduotį, ketvirtokai išsakė savo mintis, kaip šiandien galime prisidėti prie gamtos, gražios ir švarios aplinkos išsaugojimo.

Pradinio ugdymo mokytojos L. Mateikienė, I. Kazymirkienė, R. Blekaitienė, I. Petrukonienė