DAINŲ PROGIMNAZIJOS 3A KLASĖS MOKINIAI STEAM JUNIOR PROGRAMOS ,,PASAULIS VANDENS LAŠE” DALYVIAI

Visą spalio mėnesį ir lapkričio 7 d. mūsų progimnazijos 3a klasės mokiniai dalyvavo 5 savaičių trukmės STEAM JUNIOR programoje „Pasaulis vandens laše” „Romuvos” progimnazijoje.

Pirmojo užsiėmimo tema – „Ištakos. Pažintis su senoviniais šuliniais.” Jo metu mokiniai analizavo gyvenviečių formavimosi tendencijas, susipažino su šulinių įrengimo vietomis ir principais, atliko skaičiavimus šulinio gyliui, pločiui apskaičiuoti taikant matinius dydžius. Mokiniai aptarė lietuvių liaudies tradicijas, mįnė mįsles, nagrinėjo patarlių ir priežodžių reikšmes. Sprendė programėlėje learningapps.org sudarytą kryžiažodį apie vandenį.

Antrasis užsiėmimas buvo „Vandens agregatinės būsenos. Vandens apytakos ratas”. Užsiėmimas buvo skirtas vandens apytakos ratui ir bandymams su vandeniu, kurio metu mokiniai išsiaiškino vandens būsenas ir savybes. Atliko bandymus su karštu ir šaltu vandeniu, naudojo ledo kubelius. Atkurdami vandens apytakos rato modelį, stebėjo garų susidarymą, lietų. Eksperimentuodami patikrino, kaip veikia tamprio ir atmosferos slėgio jėga, kokiomis savybėmis pasižymi skirtingo tankio skystis. Vandenį saldino cukrumi, dažė maistiniais dažais. Atlikdami eksperimentus mokiniai naudojosi chemijos laboratorijos priemonėmis ir mokėsi jų pavadinimus.

Trečiojo užsiėmimo „Vandens tyrimai” metu trečiokai atliko bandymus su įvairiais dirvožemiais, stebėjo grunto įtaką vandens spalvai, priemaišoms. Mikroskopais stebėjo susidariusias nuosėdas, kelis kartus filtruoto vandens ir tvenkinio vandens mikroorganizmus. Lakmuso popierėliais nustatinėjo vandens pH.

Ketvirtasis užsiėmimas „Šulinio technologija. Svertas ir velenas” buvo skirtas paprastiesiems mechanizmams. Jo metu 3a klasės mokiniai susipažino su svertinio ir veleninio šulinio technologija, bandė mechanizmų veikimą, išsiaiškino sverto pusiausvyros dėsnį. Dalis mokinių konstravo pasirinkto tipo šulinį ar vandens ratą konstruktoriais, kiti – kūrė šulinio maketą iš perdirbamų medžiagų. ,,Romuvos‘‘ progimnazijos matematikos kabinete buvo surengta paroda „Idėjų šulinys”.

Penktojo užsiėmimo tema – „Šulinio 3D modeliavimas ir spausdinimas šiuolaikinėmis technologijomis”. Jo metu mokiniai turėjo galimybę pamatyti, kaip atrodo 3D spausdintuvas, kaip vyksta spausdinimo procesas, sužinojo kokios naudojamos medžiagos ir kokios svarbiausios modeliavimo taisyklės. Trečiokai 3D modeliavimo programa Tinkercad kūrė svertinio arba veleninio šulinio 3D modelius, pasinaudodami programos pateikiamomis figūrėlėmis, dekoravo šulinio aplinką. Vaikai džiaugėsi pačių sukurtais spalvingais, originaliais darbeliais.

STEAM JUNIOR programa ,,Pasaulis vandens laše” mokiniams buvo naudinga ir integrali. Steam veiklos – raktas į įdomų pažinimo pasaulį. Tai nauji potyriai ir turningai praleistas laikas.

Informaciją parengė pradinio ugdymo mokytoja metodininkė Rima Dilinskienė