STEAM JUNIOR VEIKLA DIDŽDVARIO GIMNAZIJOJE

Spalio ir lapkričio mėnesį progimnazijos trečiokai ir ketvirtokai lankėsi Didždvario gimnazijos mokytojų organizuojamose STEAM veiklose.

Ketvirtokai chemijos laboratorijoje atliko tris praktinius darbus ,,Monetų valymas”, ,,Veidrodžio gamyba” ir labiausiai patikusį „Spalvoto cukraus piramidė“, kurio metu turėjo paruošti tris skirtingos koncentracijos cukraus tirpalus. Pritaikę dailės pamokų žinias, tuos tirpalus nudažė guašu (šalia negalėjo būti mėlyna ir raudona, juk šios spalvos susimaišo). Paruoštus tirpalus reikėjo supilti į matavimo cilindrą (nuo didžiausio tankio iki mažiausio).

Fizikos laboratorijoje dalyvavo šiose veiklose: ,,Kūno masės pusiausvyra“, ,,Statinys ore“, ,,Įmagnetinta vinis“. Pradžioje reikėjo rasti vienos vinies masės centrą uždedant ją ant kitos vinies. Užduotis sunkėjo – vėliau reikėjo uždėti 12 vinių, paskui dar daugiau… Neįmanoma! Prasidėjo bandymai… Rekordas – 25 vinys!

Kitame užsiėmime veiklą pradėjo nuo statinio, kuris vadinosi ,,Statinys ore“. Reikėjo pastatyti konstrukciją iš vinių ant statinio, kuris laikėsi ant specialiai sudėliotų trijų pagaliukų. Patikėkit, darbas ne iš lengvųjų. Pavyko ne visiems. Konstrukcijos neatlaikydavo, viskas pabirdavo ir vėl iš naujo…

O ar gali išsilaikyti ant vieno degtuko 1,5 l butelis? Pasirodo, kad gali. Pažiūrėję, kaip tai padaryti, mokiniai atliko praktinį darbą. Emocijų netrūko! Degtukų buvo prilaužyta labai daug, bet ir tą užduotį įveikė!

Išsiaiškinę, kas yra nuolatiniai magnetai bei pakartoję, kokių rūšių yra magnetai, pabandė sukurti įvairių piešinukų visaip judinant metalo drožles magneto pagalba. Vėliau visų laukė praktinis darbas – vinį padaryti magnetu. Nuosekliai atlikus nurodytus veiksmus, vinis pradėjo traukti metalo drožles kaip magnetas. Mokslo pasaulis įdomus!

Trečiokai dalyvavo biologijos STEAM edukacijoje „Mikroorganizmai“. Jos metu mokiniai mikroskopu stebėjo vandenyje gyvenančius mikroorganizmus ir užfiksavo savo stebėjimus piešiniais. Antrosios edukacijos metu „Epidermio ląstelės“ trečiokai stebėjo svogūno ir storlapio (Craccula) ląsteles bei stebėjimų rezultatus pavaizdavo schemomis. Trečiojoje STEAM veikloje „Spalvų burtai“ mokiniai bandė raudonojo kopūsto sultis maišyti su druska, rūgštimi bei soda. Juos nustebino bei pradžiugino gautas rezultatas – įvyko tikri spalvų burtai.

Mokiniai dalyvaudami STEAM veiklose eksperimentavo, tyrinėjo, analizavo pasitelkdami į pagalbą gamtos, matematikos mokslus, inžineriją, technologijas, menus. Įgijo teorinių ir praktinių žinių apie supantį pasaulį, praplėtė pažintinius gebėjimus.

Informaciją parengė pradinio ugdymo mokytoja metodininkė Irena Povilauskienė