ŠIAULIŲ DAINŲ PROGIMNAZIJA. PATYRIMINIO UGDYMO – STEAM DIENA „ĮDOMIEJI EKSPERIMENTAI“

Šiaulių Dainų progimnazijoje lapkričio 26 d. vyko patyriminio ugdymo – STEAM diena „Įdomieji eksperimentai“, kurios tikslas ugdyti mokinių kūrybiškumą, skatinti domėtis tiriamąja veikla, taikyti teorines žinias, bendradarbiauti ir komunikuoti grupėse, spręsti problemas. Ne paslaptis, kad dauguma profesijų šiais laikais reikalauja pačių įvairiausių įgūdžių integracijos. Sėkmę dirbant gali atnešti kaip tik STEAM. Mokiniai savo kūrybines idėjas galėjo įgyvendinti pasirinkę įvairių sričių veiklas, kurias inicijavo pradinių klasių mokytojos ir edukatoriai Roman Šarpanov, Julija Muningienė ir Gökhan Gül.

Pirmokai dalyvaudami veiklose: „Smagioji robotika su Ozobot ir Cubroid“, „Alchemijos pradžiamokslis: monetos tyrimas“ susipažino su kodavimo pagrindais, mokėsi programuoti, konstravo automobilius panaudodami  kodavimo blokus, spalvotus kubus, kuriuos valdė planšete, tyrinėjo monetų savybes. Susipažino su medžiagų sąveika ir patys atliko cheminius bandymus su monetomis, stebėjo, kaip jų paviršių skirtingai paveikia citrinos rūgštis, muilas, kečupas, actas ir druskos tirpalas.

Antrokams įdomiausi bandymai buvo „Mielinė tešla ir oro balionas“, „Monetų kalnas“. Ant stalo iš septynių monetų pastatė bokštelį. Peilio šonu išmušo apatinę monetą ir monetų bokštelis nesugriuvo. Kalbėjo apie Lietuvos auksą – gintarą. Atlikdami bandymus išsiaiškino gintaro savybes, sužinojo kur naudojamas, aptarė gydomąsias jo savybes.

Trečiokai atlikdami bandymus sužinojo kaip išcentrinės jėgos suformuoja vandens sūkurį. Stebėjo, kaip skirtinga vandens temperatūra lemia dažų molekulių judėjimą, o popierinis rankšluostis vandenyje išlieka sausas… ,,Spalvino“ pieną, stebėjo ,,Lavos išsiveržimą“, sodos ir rūgšties reakcijas. Bandymus rodė ne tik mokytoja, bet ir  patys mokiniai.

Ketvirtokai įsitikino, kad vaizdas, keliaujantis pro stiklinę su vandeniu atrodo apverstas. Kamuoliukas, veikiamas išcentrinės jėgos sukasi apverstame stiklainyje. Matavo, karpė, klijavo popierių ir pasigamino sklandytuvo modelį, įsitikino, kad dėl sunkio jėgos  sklęsdamas išlaikė vertikalią padėtį.

Muzikos mokytoja Gitana Šlėnė atliko bandymą „Vandens muzika“ ir pademonstravo, kad skirtingas vandens kiekis taurėse skleidžia skirtingus garsus. Anglų kalbos mokytoja Sandra Bartkuvienė bandymus aiškino anglų kalba. Mokiniams buvo puiki galimybė pagilinti anglų kalbos žinias.

Stebėdami ir atlikdami eksperimentus vaikai kėlė hipotezes, bandė numatyti rezultatus, ugdėsi gebėjimą nuosekliai atlikti veiksmus, išlaikyti dėmesį, siekti bendro tikslo ar rezultato, rasti atsakymus į aktualius klausimus. Įgijo naujų dalykinių žinių, patobulino savo asmenines bei bendrąsias kompetencijas ir prisilietė prie įvairių profesijų: ekologo, mokslininko, dailininko, konstruktoriaus, kompozitoriaus.

Informaciją parengė pradinių klasių mokytojos Audronė Jonaitienė ir Aurelija Jurgutavičienė.