Šiaulių Dainų progimnazijos 2–3 klasių mokiniai dalyvavo „EDUNOVOS“ siūlomoje programoje – MISIJA: STEAM.

Šiandienos mokykloje mokymą keičia mokymasis. Mokytojui svarbu įtraukti mokinį į aktyvų, sąmoningą mokymąsi, planuoti mokymosi, o ne tik mokymo procesą, individualizuoti ir diferencijuoti mokymą ir mokymąsi. Vienas iš esminių mokymosi komponentų – motyvacija, kurios svarbus aspektas yra suvokimas, kaip įgytos žinios gali būti panaudojamos.

Šiaulių Dainų progimnazijos mokytojai skatina mokinių motyvaciją, norą pažinti pasaulį per patyriminį mokymą.

Dainų progimnazijos pradinių klasių mokiniai dalyvavo Šiaulių m. aukštųjų mokyklų, profesinio rengimo centro ir verslo įmonių STEAM programoje.

STEAM (liet. gamtos mokslai, technologijos, inžinerija, kūrybiškumas ir matematika) programa – skirta Šiaulių miesto bendrojo ugdymo mokyklų mokinių praktiniams gebėjimams ugdyti gamtos mokslų, informacinių technologijų ir inžinerijos srityse.

Šios programos tikslas – didinti mokinių motyvaciją gamtos mokslų, informacinių technologijų ir inžinerijos srityse ugdant praktinius mokinių gebėjimus Šiaulių miesto laboratorijose ir įmonėse.

Dainų progimnazija pasirinko MB „EDUNOVOS“ siūlomą programą – MISIJA: STEAM. Tai nepaprastai smagi, įdomi, pažintinė programa vaikams, kurioje jie supažindinami su įdomiais chemijos, biologijos ir fizikos reiškiniais, kodavimo principais, architektūra ir konstravimu, bei svarbiausia vaikai viską išbando praktiškai.

Įsimintiniausi užsiėmimai, tai „Koralinis rifas“. Jo metu mokiniai sužinojo, kad vandenynų gelmėse gyvena tūkstančiai žuvų rūšių, įvairiausių povandeninių augalų ir gyvūnų, slypi ne tik neatrastos paslaptys, bet ir stulbinantys dalykai. Vienas iš tokių yra – Koraliniai rifai. Tai didelės ir labai sudėtingos ekosistemos, kurioms sausumoje prilygta didieji miškai. Užsiėmimo pabaigoje mokiniai mėgintuvėlyje patys augino koralinį rifą.

„Lego bokštas“. Jo metu mokinai išbandė save dizainerio, architekto, statybininko bei kūrėjo vaidmenyse. Lego kaladėlių pagalba mokiniai lavino visus XXI amžiaus gebėjimus: bendradarbiavimą ,komunikaciją, kūrybingumą, kritinį mąstymą ir problemų sprendimą.

„Išmanusis OZOBOT miestas“ Kas yra geras miestas? Kas jame turi būti? Kaip miesto valdžia nusprendžia kas yra būtina mieste? Kuo miestas skiriasi nuo kaimo vietovės? Kokias paslaugas savo gyventojams teikia miestas? Ar miestai keičiasi? Kokie buvo prieš 100 metų, kokie yra dabar ir kokiame mieste tu norėtum gyventi? Spręsdami šiuos klausimus mokinai kūrė savo išmanųjį miestą su Lego ir Ozobot  robotukais ir išbandė miesto architekto profesiją.

„Cukrus: sugėrimas ir tirpinimas“. Mūsų mažieji chemikai tirpindami cukrų pamatė, kad jo kubeliai yra puikūs pagalbininkai tyrinėjant tokias mokslo sąvokas kaip absorbcija (sugėrimas) ir tirpinimas naudojant spalvotą vandenį. Vaikai žaidimo forma eksperimentavo su spalvotu vandeniu, tuo pačiu pamatydami,  kokį poveikį cukraus kubeliui daro spalvotas vanduo.

„Kraujas: kraujo sudedamosios dalys ir kraujo modelio gamyba“. Užsiėmimo metu vaikai sužinojo apie kraujo sudedamąsias dalis: plazmą, raudonuosius kraujo kūnelius, baltuosius kraujo kūnelius, trombocitus. Sužinojo apie kraujo atliekamas funkcijas organizme ir jų svarbą. Užsiėmimo pabaigoje pasigamino kraujo modelį, naudodami sausus pusryčius, zefyrus ir vandens kamuoliukus.

Ačiū 2–3 klasių mokytojoms, kad kartu ugdome jaunąją kartą. Juk mokyti jaunąją kartą reiškia ir pačiam iš jos mokytis.

                                                 Profesinio orientavimo konsultantė Giedrė Kielaitė

Šiaulių Dainų progimnazijos 2–3 klasių mokiniai dalyvavo „EDUNOVOS“ siūlomoje programoje - MISIJA: STEAM.