29. Spalis 2013 · Comments Off on Popietė Žaliūkių malūne · Tema: Naujienos

Ar tiesa, kad mokytojų ir mokinių tarpusavio santykiai – amžina ir neišspręsta problema? Kaip mokinių mokymosi rezultatai priklauso nuo jų bendravimo su mokytojais kultūros? Tokius klausimus  gražią spalio 24 – osios popietę svarstė į apvaliojo stalo diskusiją ,,Kas lemia gerus tarpusavio santykius?“ susirinkę Dainų progimnazijos bendruomenės atstovai: mokytojai, tėveliai bei mokiniai. Susitikimui pasirinkta netradicinė vieta – Žaliūkių malūnininko sodyba – daugeliui priminė šiltus močiutės namus. Geri tarpusavio santykiai kuriami bendradarbiaujant, atliekant kartu kokias nors veiklas. Tad diskusijos dalyviai, išklausę kanklininkės, 8b klasės mokinės Živilės Poškutės,  atliekamo kūrinio ir sodybos šeimininkės Laimutės Tomkuvienės pasakojimo apie duonos kepimo papročius,  patys savo rankomis formavo duonos pagranduką, kiekvienas vis kitaip jį papuošdamas.

Diskusijos dalyviams buvo pristatyta  mokytojos Andželos Valaikienės  atliktos apklausos apie tarpusavio santykius analizė.   Anot mokytojos, daugelis  apklaustųjų teigia,   kad labiausiai mokiniams  patinka santykiai su draugais, nors net 65 procentai mokinių santykius su mokytojais įvardija kaip gerus.  Mūsų   mokinius labiau domina tai, kiek jie mums rūpi, kaip mes su jais bendraujame,  o ne tai, kiek mes  žinome.  Verta įsiklausyti į šias mintis… Mokytoja Vijoleta Tolvaišienė pateikė mokinių samprotavimų apie bendravimą su tėvais ir mokytojais. Bene originaliausiai nuskambėjo septintoko mintis, kad su mokytojais  sutarti galima, reikėtų tik pakeisti klasės mokinius…

Susirinkę tėveliai vieningai laikėsi nuomonės, jog mokinių elgesys mokykloje yra šeimos  tarpusavio santykių,  vidinės kultūros  atspindys.  Nepagarba mokytojui, tapusi mūsų visuomenės yda, atsinešama iš namų.  Į mokytoją kaip priešą dažniausiai žiūri nemotyvuoti, nepatenkinti žinių įvertinimu mokiniai. Todėl, kaip teigė mokyklos direktorius, vienas iš mokytojams iškylančių uždavinių – mokyti vaikus objektyviai įsivertinti savo pasiekimus. Tėvų nuomone, mokytojai turėtų reikalauti griežtesnės tvarkos, o mokiniai neturėtų kaltinti  mokytojų už blogus pažymius, jei patys nesimoko ir elgiasi netinkamai.

Laikas netruko prabėgti.  Pakvipo kepama duona. Šilta nuoširdaus bendravimo atmosfera bent trumpam leido pajusti, jog stovime ne priešingose barikadų pusėse, o siekiame to paties tikslo – išauklėti mūsų vaikus kultūringais, savimi pasitikinčiais žmonėmis.

Komentuoti negalima.