09. Balandis 2018 · Comments Off on Šiauliuose pirmąkart vyko tarptautinis robotikos konkursas „Saulės robotų mūšis 2018“ · Tema: Naujienos

Balandžio 7 dieną, didžiulis robotikos entuziastų būrys iš visos Lietuvos ir Latvijos atvyko į Šiaulių „Saulėtekio“ gimnazijos ir Šiaulių robotikos klubo pirmąkart Šiauliuose suorganizuotą tarptautinį robotikos konkursą „Saulės robotų mūšis 2018“. Varžybose kovėsi net 144 robotai. Robotų kūrėjai (komandos) atvyko iš Rygos robotikos mokyklos, Preili robotikos klubo, Liepajos, Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio, Kretingos, Kupiškio, Pakruojo miesto ir rajono, Rozalimo, Radviliškio rajono ir iš kitų Lietuvos miestų bei miestelių.
Visą dieną vyko įnirtingos kovos 8 rungtyse: Folkrace, Freestyle, Lego linijos sekimo, Linijos sekimo, Linijos sekimo turbo, Lego sumo, Mini sumo (mokinių kategorija), Mini sumo (suaugusiųjų kategorija). Varžybose dalyvavo 7 Dainų progimnazijos mokiniai. Mokiniams pasiruošti padėjo mokytojai Jolita Kaupienė ir Ričiardas Gečas. Šįmet didžiausio žiūrovų dėmesio sulaukė Freestyle robotai. Trečioji vieta atiteko mūsų progimnazijos ugdytinei Kristinai Kaupaitei, sukonstravusiai „Tiltą su mašina“ iš K`NEX robotikos rinkinio-konstruktoriaus detalių. Kristina ne tik pademonstravo „Tilto su mašina“ veikimą, bet ir parašė programą mažajam humanoidui „Edbot“ robotukui bei su juo kartu linksmai ir išradingai pristatė savo kurto roboto veikimą.

Informaciją parengė IT mokytoja Jolita Kaupienė

09. Balandis 2018 · Comments Off on RESPUBLIKINĖ MOKYTOJŲ METODINĖ-PRAKTINĖ KONFERENCIJA „ATRADIMO DŽIAUGSMAS PAMOKOJE“ · Tema: Naujienos

2018-04-05 Šiaulių Dainų progimnazijoje vyko respublikinė mokytojų metodinė-praktinė konferencija „Atradimo džiaugsmas pamokoje”. Konferencijoje dalyvavo pradinio ugdymo mokytojai, pagalbos mokiniui specialistai iš Akmenės, Panevėžio, Radviliškio, Raseinių, Rokiškio, Kėdainių, Kauno, Telšių, Kupiškio, Jonavos, Jurbarko, Tauragės, Vilniaus, Šilalės, Šiaulių miesto ir rajono ugdymo įstaigų. Konferencijoje pranešėjai pasidalijo savo patirtimi, sėkmės istorijomis. Konferencijos svečius ir dalyvius pasveikino dainavimo studija „Limpopo“ (vadovė Indrė Šukytė) ir šiuolaikinio šokio studija „Kosmėja“ (vadovė Diana Maciuvienė). Sveikinimo žodį tarė progimnazijos direktorius Viktoras Varanavičius.

Plenariniame posėdyje pranešimus skaitė ŠU doc. Socialinių mokslų daktarė Nijolė Bražienė („Vaiko kūrybingumo ugdymas lietuvių kalbos pamokose“) ir Nomeda Kasperavičienė, mokytoja ekspertė, lietuvių kalbos vadovėlio (serija TAIP!) bendraautorė, Jonavos Panerio pradinė mokykla  („Skaitymo aktualijos. Koks mokinių skaitymo gebėjimų ugdymo kelias lietuvių kalbos vadovėlyje (serija TAIP!)?“)

Konferencijoje pedagogai pasidalino kritinio mąstymo, bendradarbiavimo, gebėjimo dirbti komandoje, mokėjimo mokytis ugdymo patirtimi. Sėkmės istorijomis: kaip parduoti pamoką pertekliuje augantiems mokiniams. Priemonėmis, skatinančiomis mokinių mokymąsi ir žadinančiomis atradimo džiaugsmą pamokoje. Dalinosi metodine kūrybinio darbo, projektinių veiklų ir mokymosi netradicinėse erdvėse patirtimi specialiųjų poreikių turintiems mokiniams. Tėvų iniciatyvų ir bendradarbiavimo skatinimo pavyzdžiais ugdymo(si) procese. Pamokomis skirtingose edukacinėse, netradicinėse erdvėse, nes tai naudinga, įdomu,  motyvuoja, tai galimybė ne tik pamatyti, bet ir išbandyti  mokiniams praktiškai, įgyti įvairesnės patirties. Be to, tokios pamokos motyvuoja mokinius, suteikia galimybę praktiškai pamatyti bei neretai išbandyti tai, ko klasėje neįmanoma padaryti. Pedagogai dalinosi patirtimi kaip ugdyti mokinius naudojant elektronines mokymosi aplinkas, kurios padeda stebėti individualią pažangą, kūrybišką mąstymą. Aptarė kaip sekasi suteikti pirmąsias žinias apie ekologiją, gamtos ir jos išteklių tausojimą, užterštumo problemas  ikimokykliniame amžiuje. Ekologinių veiklų ir pamokų inovatyvumas bei  kūrybiškumas skatina vaikus netradiciškai pažinti artimiausią mus supančią aplinką.

Konferencijos organizatoriai akcentavo, kad  svarbu yra švietimo pagalbos specialistų ir mokytojų bendradarbiavimas, gebėjimas pritaikyti ugdymo turinį, diferencijavimas bei individualizavimas, mokymo(si) strategijų dermė. Visa tai veiksniai, lemiantys sėkmingą skirtingų gebėjimų mokinių ugdymą. Sėkmingas pamokos garantas – tinkamas mokymo(si) metodų  parinkimas, bendradarbiavimo, gebėjimo dirbti komandoje, mokėjimo mokytis ugdymas.

Mokykla, o kartu ir mokytojas, privalo keistis, prisitaikydami prie naujos kartos poreikių.

Informaciją parengė Birutė Kasparienė